FocusFanatic

FocusFanatic

Műszaki Karbantartás #09

Avagy a rettegett villogó izzításjelző

2020. június 21. - kriller


2.jpga TDCi motorok egyik méregfoga a viszonylag drágán javítható magasnyomású üzemanyagrendszere.
2019.01.14-én jött az első jel: M3 autópálya 26-os km, emelkedőn gyorsításnál elkezdett villogni az izzításjelző, azonban semmi más nem történt. Egy ideig utána tünetmentes volt a motor. Néhány hónapra rá, szintén ugyanott előjött ugyanaz a hiba, azzal a kiegészítéssel, hogy vészüzemmódba váltott, elvette az összes erejét az autó. Újraindítással el tudtam jutni a célomig, majd elkezdtem szerelőt keresni.

Egy szerelő ismerősöm vállalta a feladatot, hogy utánajár mi lehet a hiba, majd orvosolja is azt. Kicseréltük a turbó és a magasnyomású szivattyú nyomásszabályzó szelepét, a Common Rail elosztó "csillagot" de a hiba csak nem akart múlni, nekem pedig használnom kellett az autót tovább. Alacsony terhelésen, finom gyorsításnál nem produkált semmilyen hibajelenséget, így meg kellett tanuljam a félgáz alatt gyorsítás művészetét, nagyon finoman kellett bánni az autóval, megölni nem szerettem volna.

Egy alkalommal kívánta meg a sors a padlógázas gyorsítást: M3 143 KM-nél pihenőhelyről történő visszasorolás, de a külsőben érkező kamion agilisabbnak bizonyult... Kigyorsítás közben vészüzembe váltott, így villogó elakadás- és izzításjelzővel gurulva kint szorultam a leállósávban... Majd jött a VÉDA kapu, melynek eredményeképpen egy 100.000 Ft-os csekkel lettem "gazdagabb" Leállósáv indokolatlan igénybevétele címszóval. 

Közben folyamatos hibakeresés... P1211-P0251 Hibakód konstans vendég volt.

2020.01.16-án (majdnem pontosan egy évvel, és kb 45.000 km-rel az első jelek jelentkezése után) munkából hazaértem, leparkoltam. Még az autóban szedtem össze az út közben kiborult hátizsákom tartalmát, mikor arra lettem figyelmes, hogy előttem 3 hellyel épp kiáll egy autó. Én pedig egy átdolgozott éjszakai műszak után, hajnal 5:35-kor úgy döntöttem, hogy megspórolom azt a 15 m gyaloglást, és előrébb állok a megüresedő helyre. Az autó azonban máshogy gondolta, nem indult többé. Tekert-tekert az önindító, majd elkezdett villogni az izzításjelző.

90529132_1799802840154213_5223629243614756864_n.jpg

Másnap megpróbáltam életet lehelni belé. Sikertelenül.

Az autó Budapesten ragadt, a szerelőm pedig 330 kilométerre.

Keresni kellett Budapest és környékén egy olyan embert, aki elvállalja, hogy végre valóban rendberakja az autót motorikusan. Meg is találtam, bár időre volt szükség, valamint sok pénzre. Kaptam tőle egy ajánlatot alkatrészre, abban maradtunk, hívom mikor megvan a pénz, és elkerül az autó. Ez a nap 2020.03.19-e lett, ekkor egy kedves barátom frissen vásárolt autójával elvontattuk a Szerelő bázisára. 
2_1.jpg
Ezek után sajnos közbejött a Koronavírus-helyzett így csúszott és csúszott az autó "gyógyulása", én Home Office-ba vonultam vidékre, így nem is szorított a helyzet, hogy most-most-most azonnal szükségem van rá. A járvány látszólagos enyhülésével egyre inkább közeledni kezdett a fény az alagút végén, egyre közelebb került az autó átadása.

A Szerelő bíztató dolgokat mondott az autó erőforrásáról, nincs egyáltalán rossz állapotban, nincs lerakódás, az üzemanyagrendszerétől eltekintve ez a konkrét darab egy jó motor. Azonban a gyári porlasztókból 3db beleszakadt a hengerfejbe, ezt egy külsős cég speciális eljárással, helyszínre kiszállva távolította el. 4db új porlasztót valamint új magasnyomású szivattyút kapott. Ki lett cserélve a Common Rail "csillag", valamint az ezekhez kapcsolódó gázolajcsövekből is újat kapott. 

2020.06.15-én hívott a Szerelő, hogy sikerek vannak, bár az öröm nem felhőtlen. Külső (ejtő)tankból szépen, egyenletesen jár a motor, szép a hangja, hibakódmentes, azonban a rendes tankra visszakötve indítást követően 15 másodperc után leáll a motor, a számítógépen pedig a "Nincs elegendő üzemanyag" hiba olvasható ki (bár a tank félig volt). A tankból a (nem mellesleg vadiúj) gázolajszűrőre menő cső is cserés. Ezen művelet után az autó saját tankból, egyenletesen jár, hibakódmentes, visszakerül hozzám.


Remélhetőleg motorikusan ezután ismét sokáig stabil lesz a gép, amit viszont már most előre látok, az a karosszéria javítása, a fél év állas alatt megjelent némi korrózió, nem szeretném ha komolyabb baj lenne belőle.

 

Cserélt elemek (358.773 km):

  1. 4 db porlasztó (Delphi EJBR02201Z)
  2. Magasnyomású szivattyú (Delphi)
  3. Common Rail "csillag" + szenzor (Delphi)
  4. Motortérben található üzemanyagcsövek
  5. Tank és a motortér közti üzemanyagcső
  6. Vezérlés szett + vízpumpa (Dayco)
  7. Gázolajszűrő (MANN Filter)
  8. Levegőszűrő (MANN Filter)
  9. Pollenszűrő (MANN Filter)
  10. Olajszűrő (MANN Filter)
  11. Olaj (Ford Formula F 5W30)
  12. Hosszbordás szíj (Dayco)

A bejegyzés trackback címe:

https://focusfanatic.blog.hu/api/trackback/id/tr9215811266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása