A blog fő alanya 2003.05.16-án gördült le a Ford valenciai üzemének gyártósoráról.
Nem sokkal később, 2003.05.30-án már forgalomba is lett helyezve Mallorcán
5173 CHZ rendszámmal.
Ez a történet fix pontja, ezután állítólag a tulajdonos Németországba költözött, majd vitte magával szeretett autóját (melyet személy szerint maximálisan megértek).
2013.02.09-én került hozzánk az autó (ezúttal már sorban a 3. ország rendszámát viselve magán) bevallott ~143.500 kilométerrel, néhány hónap kereskedés udvarán történő állás után.
Hogy tekert-e az órája? Egy ideig foglalkoztatott a téma, de igazán nem érdekelt, állapot volt a meghatározó, nem a kilométeróra. (Biztonság kedvéért vétel után vezérlés-olaj-szűrők cserélve lettek).
A hosszú állás következtében kisvártatva a generátor is átvette a tendenciát, beállt (kereskedő korrekt volt, szavatosság keretein belül cserélve lett).
Maga az autó egy Ford Focus 1.8 TDCi Turnier.
Hirdetésben ugyan Ghiaként volt hirdetve, rendelésre összeállított modell, bár felszereltségét tekintve egy Futurához közelebb áll mint a fentebb említett felszereltségi szinthez.
- Manuális klíma
- 2 elektromos ablak
- ABS
- Szervokormány
- 4 Légzsák
- Ködlámpák
Küllemre Ink Blue Metallic színben pompázik, valamint a nyári gumi szett egy 14" Rial Flair garnitúrán "feszül" (Aktuális téli szett: szomorkás 14" gyári acélfelnik).
Motorikusan a sokak által köpködött 1.8 Duratorq TDCi (LYNX) motorcsalád gyengébbik, 100 lóerős erőforrása található az autóban, mely a jelenlegi ~298.000 kilométer után sem volt még megbontva (knock-knock).
Meghálája a törődést, valamint a 10.000 kilométerenkénti olaj- és szűrőcserét.
- 1753 ccm
- 74 kW/101 LE
- 220 Nm (már 2000-es fordulattól)