FocusFanatic

FocusFanatic

Műszaki karbantartás #01

A rettegett kettőstömegű lendkerék

2018. december 06. - kriller

Rendetlenkedő kuplung, terhelésre, nagyobb fordulaton motor mellől csúnya daráló hang, iszonyatos vibráció...
Sajnos bejött a TDCi-k egyik nagyobb hibája, elfáradt a kettőstömegű lendkerék, nincs mese, cserélni kell.
Sokat túrtam az internetet, milyen lehetőségek vannak. Mindenképp cserés a kettőstömegű lendkerék, de mivel a közeljövőben nem szeretném levenni/levetetni ismételten a váltót kuplungcsere miatt, kap az autó új kuplungot is.

  • Felújíttatni a lendkereket valamint a kuplungot. Találtam egy céget akik vállalják a felújítást, 3 nap alatt elkészül, háztól házig hozzák-viszik.
  • Új, gyárival megegyező minőségű készletet (Kettőstömegű lendkerék-kuplung-kinyomócsapágy) venni

Internetes fórumokon utánaolvasva a nagy többség véleménye, hogy 140-160 ezer km a kettőstömegű lendkerék átlagos élettartama ezen motorok esetén. Mivel az autóban már a cserekor (2018 június) jóval több volt a km, ezért egy LUK készlet kerület bele, valamint friss váltóolaj.

A lendkerék levétele után meglepetés ért, mivel az állapota rosszabb volt, mint vártam, bár 160.000 km helyett 298 ezret kibírt. A lendkeréken az összes felfogató csavar furata el volt nyíródva, törve, azonban komolyabb kárt nem tett.

A bejegyzés trackback címe:

https://focusfanatic.blog.hu/api/trackback/id/tr8214448014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása