Rendetlenkedő kuplung, terhelésre, nagyobb fordulaton motor mellől csúnya daráló hang, iszonyatos vibráció...
Sajnos bejött a TDCi-k egyik nagyobb hibája, elfáradt a kettőstömegű lendkerék, nincs mese, cserélni kell.
Sokat túrtam az internetet, milyen lehetőségek vannak. Mindenképp cserés a kettőstömegű lendkerék, de mivel a közeljövőben nem szeretném levenni/levetetni ismételten a váltót kuplungcsere miatt, kap az autó új kuplungot is.
- Felújíttatni a lendkereket valamint a kuplungot. Találtam egy céget akik vállalják a felújítást, 3 nap alatt elkészül, háztól házig hozzák-viszik.
- Új, gyárival megegyező minőségű készletet (Kettőstömegű lendkerék-kuplung-kinyomócsapágy) venni
Internetes fórumokon utánaolvasva a nagy többség véleménye, hogy 140-160 ezer km a kettőstömegű lendkerék átlagos élettartama ezen motorok esetén. Mivel az autóban már a cserekor (2018 június) jóval több volt a km, ezért egy LUK készlet kerület bele, valamint friss váltóolaj.
A lendkerék levétele után meglepetés ért, mivel az állapota rosszabb volt, mint vártam, bár 160.000 km helyett 298 ezret kibírt. A lendkeréken az összes felfogató csavar furata el volt nyíródva, törve, azonban komolyabb kárt nem tett.