A hosszú hétvégére tervezett kis optikai fejlesztés sajnos nem fért bele egy napba különböző okok miatt, azonban ma folytatódott a projekt.
Belső kilincsek cseréje
Belső kilincsek cseréjéhez a fordfocus.hu leírását használtam. Mivel a cikkben nagyon jól vannak illusztrálva a kritikusabb pontok, így nem készítettem hozzá én is külön.
Szereléshez szükséges:
1db (kis méretű, akár műszerész) lapos fejű csavarhúzó
1db csillagfejű csavarhúzó
1db kombinált fogó
vékony L alakú tárgy (célszerű imbuszkulcsot használni)
A munka 85%-a az ajtókárpitok lebontása illetve visszaszerelése.
Első ajtók
Kezdetben a kilincs mögött lévő kis kör alakú fedlapot kell eltávolítanunk, majd a mögötte található csavart kivenni. Következő lépésként az ajtóbehúzó markolat burkolatát kell levennünk, mégpedig az alján lévő lyukon keresztül (esetemben) az imbuszkulcs segítségével kifelé feszíteni, kitolni. Emögött található 2 csavar, kivesszük. A kilincset magunk felé, a körülötte lévő burkolatot hátrafelé húzva a burkolat lepattan, elektromos ablak csatlakozóját lehúzzuk. Tükörnél lévő háromszög burkolat szélvédő felőli oldalát egy határozott mozdulattal magunk felé húzzuk, majd a másik oldalt lévő 2 horogból kiakasztjuk (ha elektromos, csatlakozó széthúz). Az ajtókárpitot 6db csavar tartja, körben a kárpit szélein (oldalanként 2-2-2 csavar alátéttel). Ezek után a kárpitot felfelé mozdítva jön le.
A kilincsen, a csavar furata előtt van egy hosszúkás rés, melybe a vékony csavarhúzót belenyomva, csavarhúzó végét a furattól ellentétes irányba nyomva kipattan a kilincs. Következő lépésként az ajtót (be- és) lezárjuk, mivel így "Lock" állásban tudjuk kiszedni a bowdent. Harapófogóval határozottan, de finoman kihúzzuk a bowdent, és az azt takaró és megvezető műanyag elemet a kilincs házából, majd visszapattintjuk a (szintén "Lock" állásban álló cseredarabba.
Innentől az összeszerelés fázisa következik
- ajtókárpit visszahelyezése
- 6 alátétes csavar visszahelyezés
- ajtóbehúzóban 2 csavar meghúz
- Kilincs körüli burkolat visszarak
- Ablakemelő csatlakozó összedug
- Kilincsnél csavar visszahelyez
- kör alakú fedlap visszarak
- Tükörállító és burkolata visszarak
Hátsó ajtók
Hátsó ajtók esetén 90%-ban ugyanúgy kell eljárnunk mint az első esetén, azonban itt le kell vegyük a C oszlop sarkában lévő műanyag háromszöget egy határozott, magunk felé történő rántással. Esetemben különbség még, hogy hátul kurblis az ablak, itt eltértem picit a leírástól, ugyanis levettem a kurblit. A tekerőt belülről egy omega gyűrű fogja, melyet egy egyszerű hajlított dróttal ki lehet akasztani.
Drótot 90 fokban meghajlítjuk, majd az omega gyűrű felső, íves részén meghúzzuk a dróttal, ami így kiakad, és elengedi az ablakemelő kurbliját. Visszaszerelésnél omega gyűrűt visszarakva pattintjuk be a helyére.
Kürt cseréje
Szereléshez szükséges:
1db 10-es kulcs
emelő
Jelenlegi "hosszú hétvége" projekt utolsó napirendi pontjaként kicseréltem a kürtöt. Az autó már a második szett kürtöt "ette meg", így nem csak csere volt, hanem problémafeltárás és -megoldás is. A kürt elhelyezkedését tekintve nem képezi a szerelhetőség csúcsát, ugyanis a balos fényszóró mögött-alatt található a gyári helye. Mivel a fényszórót nem akartam kivenni, így alulról közelítettem meg a feladatot. A régi kürtöt kiszerelve szembesültem a hiba okával, mivel a "csigát" lefelé fordítva kiköpött 1 liter híg sarat (alsó motortakaró burkolat híján a gyári helyén sima országúti használat mellett is megfullad).
Az új hely keresésének elég szűk gátat szab a kábelköteg hossza, azonban a fényszóró mellett felhúzva elfért az akksi mellett, egyelőre megteszi...
Oldalindex "fehérítés"
Oladalindexek cseréje végtelenül egyszerű, index felső részénél belekapaszkodva lefelé kell feszíteni a kis háromszöget, kipattan a helyéről. Fehér oldalindexhez színes (narancssárga) izzó szükséges.