FocusFanatic

FocusFanatic

Műszaki Karbantartás #9.5-10-11

FORD = Fix Or Repair Daily?!!

2020. október 13. - kriller

A kis "fél karbantartás" egy igen érdekes történet. 
Ahogy visszakaptam az autót az üzemanyagrendszer felújítása után, azonnal rátetettem a nyári gumikat.
Július 10-én épp osztálytalálkozóra indultam volna, mikor indulásnál igen furcsa, ütemes surrogás hallatszott jobb elölről, ez pedig a sebesség függvényében változott, tehát köze volt a kerék fordulatszámához. Kíváncsivá tett, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Ahogy tartottam a cél felé a surrogás egyre-egyre erősödött, átcsapott kopogásba, immár mindkét oldalról hallható volt. nagyjából 230 km után már minimálisan a kormányt is elkezdte rázni, gyorsan beszéltem a szerelőmmel, hogy mi lehet a probléma (mivel gumin-felnin ránézésre különösebb hibát nem találtam), első tipp féltengelycsukló volt. Mire hazaértem, kanyarokban már nagyon rázott. Mivel nem volt túl sok szabadidőm, húgom elvitte a műhelyig az autót. 5 perccel azután, hogy megérkezett az autó, hívott a szerelő hogy a féltengelycsuklók hibátlanok, sokkal kisebb, de veszélyesebb a probléma. Első tengely 2 kerekén a 4 kerékcsavarból 3 laza, ebből kettőt kézzel is le lehet tekerni, egyet pedig tekerni sem kell, az utolsó menet (illetve a jó szándék) tartotta a helyén. Első körben a gumist kezdtem el gyanúsítani, hogy nem húzta meg a csavarokat rendesen, de végiggondolva a történetet, több mint 2 héttel azelőtt került rá a felni, illetve 50 km után ellenőriztem is a meghúzást. 
Elindulás előtti este azonban nem a szokásos helyén állt az autó, hanem valamivel beljebb, sötétebb bokrosabb részen, de a nagyobb forgalmú közeli útról még mindig egész jól látható helyen. Valószínűsítem, hogy megpróbálhatták lelopni a felniket, ( Pedig nem egy hatalmas összeg az a 14" Rial Flair, a rajta található /egész jó állapotú/  Falken gumikkal együtt sem) de megzavarta valami a folyamatot, és úgy maradt, vagy simán lett egy jóakaróm...


2020.08.27  19:30 - Debrecen, Külső Balmazújvárosi út, 60-as tempónál menet közben egyszerűen leállt a motor.
Nem igazán tudtam mire vélni a jelenséget, előtte 220 km-t ment az autó pályatempóban, hibátlanul, erőteljesen.
Akkor még nem figyeltem fel a hibát követő igen fontos jelre, mivel előtte 2 perccel még minden mutató normális állásban állt.
5-6 perc állás után szépen indult, elért a céljáig, azonban onnan  már vontatva haladt a debreceni Tesco parkolójáig. (mondván nagy forgalmú út mellett áll, nem fognak hozzányúlni) Reggel megpróbálkoztam egy üzemanyagszűrő cserével, pöccre indult utána, a problémát megoldottnak tekintettem. Megtettünk vele egy Debrecen - Sáránd - Debrecen távot mindennemű hiba nélkül. Hazafelé indulva viszont 13 km után a vízhőfok középállásból kiakadt pirosba, az autó pedig megállt.
Innen is pórázon ment haza az autó (86 km vontatás)...
A probléma oka a hibás hengerfej hőmérséklet érzékelő volt. 
A biztonság kedvéért kapott egy friss termosztátot is, házzal, tömítéssel. (364.910 km)

Cserélve:

  • Gázolajszűrő (SCT)
  • Hengerfej Hőmérséklet Jeladó (Topran - Hans Pries)
  • Termosztátház (Topran - Hans Pries)
  • Termosztát tömítéssel (Topran - Hans Pries)


2020.09.12 reggel ahogy kiálltam az autóval a helyéről, jelentős sötét tócsa fogadott az autó alatt. Megemelve "kitörő örömmel" tapasztaltam hogy mind a víz mind az olaj folyik az autóból. 
A víz a vezérlés felől folyt, az olaj pedig a motor oldalából, a nívó felől. Szerelőnél volt egy hetet, a vízfolyást a gyári hibás vízpumpa, az olajfolyást pedig a nívópálca megvezető hüvelyének törése okozta. Vízpumpa cserélve lett, a nívó hüvelye viszont feladta a leckét. Újonnan mint kiderült, igen húzós tétel egy műanyag csőért, bontókban viszont nem igazán foglalkoztak a kiszerelésével, blokkal együtt eladó csak... 
Végül 4 nap keresgélés-telefonálás után, utolsó ötletemként felhívtam egy debreceni bontót, ahol emlékem szerint bontanak dízel Focust. (jelen alkatrész MK1 Focushoz mind TDCi mind TDDi motornál azonos)
Végül tőlük sikerült szerezni alkatrészt az új ár töredékéért ( Köszi Taskó Autó ).
Végül az első futómű kopogását is sikerült megszüntetni 2 új gömbtámasszal. (366.120 km)

Cserélve:

  • Vízpumpa (Bosch)
  • Nívópálca megvezető Hüvely ( bontott, gyári Ford)
  • Ford Formula F 5W30 utántöltve (0,5l)
  • Hűtő friss fagyállóval feltöltve (fagyáspont: -35 fok)
  • 2 első gömbtámasz (Febi)

A bejegyzés trackback címe:

https://focusfanatic.blog.hu/api/trackback/id/tr7816228338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása